Jak zaizolować taras?
Posty: 25
• Strona 1 z 1
- Krzysztof C
- Posty: 213
- Rejestracja: 01. paź. 2014, 12:20
Jak zaizolować taras?
Sytuacja wygląda mniej więcej tak:
Inwestor odziedziczył dom z wysokim tarasem. Pod tym tarasem jest pomieszczenie na parterze. Na powierzchni tarasu wylany jest jedynie popularne kiedyś lastryko. Dom jest ocieplony, ale... Po solidnych opadach ściany domu wydają się chłonąć wilgoć z wylewki na balkonie (a może tylko z przerw, pasy lastryko rozdzielone są elementami wykonanymi z szyb. W każdym razie ściany są mokre. Jak prawidłowo zaizolować to miejsce?
Inwestor odziedziczył dom z wysokim tarasem. Pod tym tarasem jest pomieszczenie na parterze. Na powierzchni tarasu wylany jest jedynie popularne kiedyś lastryko. Dom jest ocieplony, ale... Po solidnych opadach ściany domu wydają się chłonąć wilgoć z wylewki na balkonie (a może tylko z przerw, pasy lastryko rozdzielone są elementami wykonanymi z szyb. W każdym razie ściany są mokre. Jak prawidłowo zaizolować to miejsce?
- AdminMZ
- administrator taktyczny/moderator
- Posty: 868
- Rejestracja: 25. wrz. 2014, 13:38
Re: Jak zaizolować taras?
Zamieszczam odpowiedź dotyczącą tarasów, której portalowi Obud udzielił mgr inż. Kamil Wiśniewski spec. ds. kontroli jakości produktów marki CEKOL:
W takim przypadku rozważyłbym od razu całkowity remont tarasu z położeniem płytek. Powierzchnię tarasu możemy naprawić i wyrównać za pomocą zaprawy wyrównującej CEKOL ZW-04. Jest to zaprawa, którą można stosować w grubości warstwy od 3 mm do 5 cm. Po wymieszaniu do odpowiedniej konsystencji z pomocą zaprawy można wykonać odpowiednie spadki na tarasie. Przed przystąpieniem do pracy należy pamiętać o odpowiednim przygotowaniu podłoża. Istniejącą wylewkę betonową należy odkurzyć i oczyścić, wszelkie luźne elementy trwale niezwiązane z podłożem należy usunąć. Wszystkie łuszczące i kruszące się powłoki należy usunąć. Musi ona też odznaczać się odpowiednią zwartością i twardością. Podłoże nie może być kruche i osypliwe. Po oczyszczeniu podłoże należy zagruntować emulsją gruntującą. Emulsja gruntująca zmniejszy i wyrówna chłonność podłoża, a tym samym poprawi przyczepność nowo nakładanej warstwy. Wykonując posadzkę z pomocą zaprawy wyrównującej wszystkie prace należy wykonywać zgodnie ze sztuką budowlaną przestrzegając zaleceń producenta. Zaprawę należy wymieszać z czystą zimną wodą w proporcjach podanych przez producenta. Po wykonaniu posadzkę należy pielęgnować, najlepiej po wstępnym związaniu przykryć zaprawę folią, co zabezpieczy ją przed zbyt szybkim wysychaniem i przyczyni się do uzyskania lepszych parametrów wytrzymałościowych. Można też delikatnie zraszać powierzchnię związanej zaprawy wodą i przykryć folią. Zaprawę pielęgnujemy przez najmniej 5-7 dni, generalnie im dłużej zaprawa będzie pielęgnowana tym lepiej. Będzie miała lepsze parametry wytrzymałościowe i będzie bardziej odporna na ścieranie. Po 48 godzinach można układać okładziny ceramiczne. Jeżeli nie chcemy układać płytek, dobrze jest wyschniętą zaprawę pomalować specjalną farbą do betonu. Dzięki temu taka powierzchnia będzie bardziej trwała i odporna na ścieranie. Jednak bardzo dobrym wykończeniem tarasu jest mimo wszystko przyklejenie na nim okładzin ceramicznych. Decydując się na wykonanie okładziny ceramicznej na tarasie trzeba pamiętać, że taka posadzka musi odznaczać się specjalnymi właściwościami. Musi być wykonana z materiałów odpornych na mróz i działanie czynników atmosferycznych. Zastosowane płytki muszą być odporne na ścieranie i mieć niewielką nasiąkliwość, dobrze, jeżeli płytki są dodatkowo przeciwpoślizgowe, co ma wpływ na bezpieczeństwo użytkowników. Najczęściej stosuje się mrozoodporne płytki ceramiczne szkliwione lub nieszkliwione (terakota, klinkier, gres).
Przed przystąpieniem do przyklejania płytek należy pamiętać o odpowiedniej konstrukcji tarasu. Wykonaniu wszystkich warstw podkładowych i izolacyjnych. Przy prawidłowej technologii wykonywania tarasów konieczne jest wykonanie obróbek blacharskich. Obróbki blacharskie muszą być wykonane z materiałów nie ulegających korozji. Należy je osadzać w sposób, który nie będzie powodował dodatkowych naprężeń termicznych, a także uniemożliwiający zalewanie wodą czoła balkonu czy tarasu. Bardzo ważne jest także uszczelnienie powierzchni między ścianą a powierzchnią tarasu. Powierzchnie te nieustannie pracują i przemieszczają się względem siebie. Nie wystarczy tutaj zastosowanie tylko zaprawy elastycznej, najlepszym rozwiązaniem jest tutaj zastosowanie specjalnej taśmy, którą należy zatopić w warstwie zaprawy uszczelniającej.
Podczas układania płytek na tarasie należy również pamiętać o wykonaniu niewielkiego spadku, aby woda miała możliwość spływania z tarasu, a nie była zatrzymywana na jego powierzchni. Należy również wykonać dylatację obwodową, która oddzieli jastrych od ściany budynku. Dylatacje powinny przechodzić przez całą grubość podkładu i być powtórzone również w warstwie okładziny ceramicznej. Jeżeli mamy już odpowiednio przygotowane podłoże możemy przystąpić do przyklejania okładzin ceramicznych. Do płytek takich jak gres, klinkier czy terakota nie nadają się podstawowe zaprawy klejące. Do tego typu prac należy stosować zaprawy o właściwościach i parametrach, które pozwolą nam uzyskać przyczepność do tego typu płytek. Jeżeli jest to gres czy terakota należy zastosować zaprawę, która polecana jest do tego typu okładzin. Gres nie jest podłożem nasiąkliwym i wymaga użycia elastycznych zapraw klejących.
Z bogatej oferty firmy CEDAT, producenta materiałów marki CEKOL, do przyklejania gresu czy terakoty na tarasach i balkonach polecam CEKOL CS-12. Dzięki starannie dobranej recepturze i unikalnym dodatkom modyfikującym jest to zaprawa o zwiększonej przyczepności do podłoża i o wydłużonym czasie otwartym. Jednocześnie zawiera ona odpowiednio dobraną ilość środków hydrofobizujących, co pozwala zaliczyć ją do zapraw wodoszczelnych. Nie należy pojęcia wodoszczelności traktować w tym miejscu dosłownie, porównując materiały tak całkowicie wodoszczelne jak np. folia. Zaprawa CEKOL CS-12 charakteryzuje się bardzo małą nasiąkliwością wodną, co oznacza, że w określonym czasie wchłania znikomą ilość wody w porównaniu ze zwykłą zaprawą budowlaną. Zaprawa jest mrozo- i wodoodporna. Nadaje się do stosowania na zewnątrz i wewnątrz obiektów.
Jeżeli na tarasie mają być położone płytki klinkierowe to tu również należy zastosować specjalna zaprawę, która nie tylko uzyska odpowiednią przyczepność do materiału tego typu, ale także zabezpieczy przed powstawaniem wykwitów na płytkach klinkierowych. Powstawanie wysoleń na płytkach klinkierowych jest bardzo częstym problemem. Zastosowanie odpowiedniej zaprawy klejącej, takiej jak na przykład CEKOL K-7 specjalna zaprawa klejąca do klinkieru, o specjalnie dobranej recepturze, zabezpieczy przed powstawaniem wykwitów. Zaprawa jest mrozo- i wodoodporna i może być stosowana na zewnątrz i wewnątrz budynków. Nadaje się również do łączenia innych elementów klinkierowych np. cegieł. Nie bez znaczenia jest też sposób przyklejania płytek na tarasie czy balkonie. Płytki należy kleić ciągłą warstwą, tak, aby przestrzeń pod płytką była wypełniona w 100%. Pod płytką nie mogą znajdować się wolne przestrzenie, w które mogłaby ewentualnie wnikać woda, która zimą zamarzając i zwiększając swoją objętość będzie powodowała odpadanie płytek od podłoża.
Aby osiągnąć pełne przyleganie płytek do podłoża najlepiej zastosować dwustronną metodę klejenia, nanosząc klej zarówno na podłoże jak i cienką warstwą na spodnią stronę płytki i dobrze docisnąć. Starajmy się kleić małymi partiami, aby nie przekraczać czasu otwartego danej zaprawy i aby nie występował tzw. efekt "naskórkowania". Po około 24 godzinach możemy przystąpić do spoinowania płytek. Należy pamiętać, aby zaprawa do spoinowania również była odporna na działanie czynników atmosferycznych. Wszystkie prace należy wykonywać zgodnie ze sztuką budowlaną i zaleceniami producenta.
W takim przypadku rozważyłbym od razu całkowity remont tarasu z położeniem płytek. Powierzchnię tarasu możemy naprawić i wyrównać za pomocą zaprawy wyrównującej CEKOL ZW-04. Jest to zaprawa, którą można stosować w grubości warstwy od 3 mm do 5 cm. Po wymieszaniu do odpowiedniej konsystencji z pomocą zaprawy można wykonać odpowiednie spadki na tarasie. Przed przystąpieniem do pracy należy pamiętać o odpowiednim przygotowaniu podłoża. Istniejącą wylewkę betonową należy odkurzyć i oczyścić, wszelkie luźne elementy trwale niezwiązane z podłożem należy usunąć. Wszystkie łuszczące i kruszące się powłoki należy usunąć. Musi ona też odznaczać się odpowiednią zwartością i twardością. Podłoże nie może być kruche i osypliwe. Po oczyszczeniu podłoże należy zagruntować emulsją gruntującą. Emulsja gruntująca zmniejszy i wyrówna chłonność podłoża, a tym samym poprawi przyczepność nowo nakładanej warstwy. Wykonując posadzkę z pomocą zaprawy wyrównującej wszystkie prace należy wykonywać zgodnie ze sztuką budowlaną przestrzegając zaleceń producenta. Zaprawę należy wymieszać z czystą zimną wodą w proporcjach podanych przez producenta. Po wykonaniu posadzkę należy pielęgnować, najlepiej po wstępnym związaniu przykryć zaprawę folią, co zabezpieczy ją przed zbyt szybkim wysychaniem i przyczyni się do uzyskania lepszych parametrów wytrzymałościowych. Można też delikatnie zraszać powierzchnię związanej zaprawy wodą i przykryć folią. Zaprawę pielęgnujemy przez najmniej 5-7 dni, generalnie im dłużej zaprawa będzie pielęgnowana tym lepiej. Będzie miała lepsze parametry wytrzymałościowe i będzie bardziej odporna na ścieranie. Po 48 godzinach można układać okładziny ceramiczne. Jeżeli nie chcemy układać płytek, dobrze jest wyschniętą zaprawę pomalować specjalną farbą do betonu. Dzięki temu taka powierzchnia będzie bardziej trwała i odporna na ścieranie. Jednak bardzo dobrym wykończeniem tarasu jest mimo wszystko przyklejenie na nim okładzin ceramicznych. Decydując się na wykonanie okładziny ceramicznej na tarasie trzeba pamiętać, że taka posadzka musi odznaczać się specjalnymi właściwościami. Musi być wykonana z materiałów odpornych na mróz i działanie czynników atmosferycznych. Zastosowane płytki muszą być odporne na ścieranie i mieć niewielką nasiąkliwość, dobrze, jeżeli płytki są dodatkowo przeciwpoślizgowe, co ma wpływ na bezpieczeństwo użytkowników. Najczęściej stosuje się mrozoodporne płytki ceramiczne szkliwione lub nieszkliwione (terakota, klinkier, gres).
Przed przystąpieniem do przyklejania płytek należy pamiętać o odpowiedniej konstrukcji tarasu. Wykonaniu wszystkich warstw podkładowych i izolacyjnych. Przy prawidłowej technologii wykonywania tarasów konieczne jest wykonanie obróbek blacharskich. Obróbki blacharskie muszą być wykonane z materiałów nie ulegających korozji. Należy je osadzać w sposób, który nie będzie powodował dodatkowych naprężeń termicznych, a także uniemożliwiający zalewanie wodą czoła balkonu czy tarasu. Bardzo ważne jest także uszczelnienie powierzchni między ścianą a powierzchnią tarasu. Powierzchnie te nieustannie pracują i przemieszczają się względem siebie. Nie wystarczy tutaj zastosowanie tylko zaprawy elastycznej, najlepszym rozwiązaniem jest tutaj zastosowanie specjalnej taśmy, którą należy zatopić w warstwie zaprawy uszczelniającej.
Podczas układania płytek na tarasie należy również pamiętać o wykonaniu niewielkiego spadku, aby woda miała możliwość spływania z tarasu, a nie była zatrzymywana na jego powierzchni. Należy również wykonać dylatację obwodową, która oddzieli jastrych od ściany budynku. Dylatacje powinny przechodzić przez całą grubość podkładu i być powtórzone również w warstwie okładziny ceramicznej. Jeżeli mamy już odpowiednio przygotowane podłoże możemy przystąpić do przyklejania okładzin ceramicznych. Do płytek takich jak gres, klinkier czy terakota nie nadają się podstawowe zaprawy klejące. Do tego typu prac należy stosować zaprawy o właściwościach i parametrach, które pozwolą nam uzyskać przyczepność do tego typu płytek. Jeżeli jest to gres czy terakota należy zastosować zaprawę, która polecana jest do tego typu okładzin. Gres nie jest podłożem nasiąkliwym i wymaga użycia elastycznych zapraw klejących.
Z bogatej oferty firmy CEDAT, producenta materiałów marki CEKOL, do przyklejania gresu czy terakoty na tarasach i balkonach polecam CEKOL CS-12. Dzięki starannie dobranej recepturze i unikalnym dodatkom modyfikującym jest to zaprawa o zwiększonej przyczepności do podłoża i o wydłużonym czasie otwartym. Jednocześnie zawiera ona odpowiednio dobraną ilość środków hydrofobizujących, co pozwala zaliczyć ją do zapraw wodoszczelnych. Nie należy pojęcia wodoszczelności traktować w tym miejscu dosłownie, porównując materiały tak całkowicie wodoszczelne jak np. folia. Zaprawa CEKOL CS-12 charakteryzuje się bardzo małą nasiąkliwością wodną, co oznacza, że w określonym czasie wchłania znikomą ilość wody w porównaniu ze zwykłą zaprawą budowlaną. Zaprawa jest mrozo- i wodoodporna. Nadaje się do stosowania na zewnątrz i wewnątrz obiektów.
Jeżeli na tarasie mają być położone płytki klinkierowe to tu również należy zastosować specjalna zaprawę, która nie tylko uzyska odpowiednią przyczepność do materiału tego typu, ale także zabezpieczy przed powstawaniem wykwitów na płytkach klinkierowych. Powstawanie wysoleń na płytkach klinkierowych jest bardzo częstym problemem. Zastosowanie odpowiedniej zaprawy klejącej, takiej jak na przykład CEKOL K-7 specjalna zaprawa klejąca do klinkieru, o specjalnie dobranej recepturze, zabezpieczy przed powstawaniem wykwitów. Zaprawa jest mrozo- i wodoodporna i może być stosowana na zewnątrz i wewnątrz budynków. Nadaje się również do łączenia innych elementów klinkierowych np. cegieł. Nie bez znaczenia jest też sposób przyklejania płytek na tarasie czy balkonie. Płytki należy kleić ciągłą warstwą, tak, aby przestrzeń pod płytką była wypełniona w 100%. Pod płytką nie mogą znajdować się wolne przestrzenie, w które mogłaby ewentualnie wnikać woda, która zimą zamarzając i zwiększając swoją objętość będzie powodowała odpadanie płytek od podłoża.
Aby osiągnąć pełne przyleganie płytek do podłoża najlepiej zastosować dwustronną metodę klejenia, nanosząc klej zarówno na podłoże jak i cienką warstwą na spodnią stronę płytki i dobrze docisnąć. Starajmy się kleić małymi partiami, aby nie przekraczać czasu otwartego danej zaprawy i aby nie występował tzw. efekt "naskórkowania". Po około 24 godzinach możemy przystąpić do spoinowania płytek. Należy pamiętać, aby zaprawa do spoinowania również była odporna na działanie czynników atmosferycznych. Wszystkie prace należy wykonywać zgodnie ze sztuką budowlaną i zaleceniami producenta.
- Załączniki
-
- cekol.jpg (7.77 KiB) Przeglądany 65293 razy
- Marek Nowaczyk
- Posty: 95
- Rejestracja: 16. paź. 2014, 14:54
Re: Jak zaizolować taras?
Z tymi tarasami jest zawsze kłopot. Szkoda, że nie ma jakiejś prostej stuprocentowej metody. Pozostaje tylko mozolne nakładanie kolejnych warstw w nadziei, że robi się to tak, jak należy!
- IZOHAN
- Posty: 3
- Rejestracja: 20. lis. 2014, 10:21
Re: Jak zaizolować taras?
Jeżeli taras nie jest docieplony, nie ma odpowiedniego spadku, dylatacji itd. to zgadza się że najlepiej będzie wszystko wykonać od nowa.
Prawidłowo wykonany układ warstw na tarasie powinien wyglądać następująco.
W przypadku braku spadku na płytach konstrukcyjnych należy wykonać dodatkową wylewkę spadkową. Zaleca się, aby spadek ten wynosił 1,5-2%. Wylewka spadkowa może być wykonana z betonu lub z mieszanki typu PCC, np. IZOHAN renobud R-103 lub IZOHAN renobud R-104 z warstwą sczepną IZOHAN renobud R-102.
Następną warstwą powinna być paroizolacja, zapobiegająca przedostawaniu się pary wodnej z pomieszczeń wewnątrz budynku do strefy punktu rosy. Warstwę paroizolacji można wykonać z papy lub folii paroizolacyjnej albo z masy bitumicznej np. IZOHAN IZOBUD WM 2K, a następnie ułożyć płyty termoizolacyjne. Na ociepleniu wykonywana jest wylewka dociskowa o grubości min. 4,5 cm. Musi być ona zdylatowana obwodowo i przeciwskurczowo. Zaleca się robienie dylatacji przeciwskurczowych w polach po około 3x3m.
Właściwa hydroizolacja tarasu powinna znajdować się dopiero na wylewce dociskowej. Wykonuje się ją za pomocą mikrozapraw uszczelniających, np. IZOHAN EKO 2K. Na czyste, matowo-wilgotne podłoże nanosi się cienką, kontaktową warstwę preparatu wcierając twardym pędzlem lub szczotką w podłoże. Ma to na celu zamknięcie porów w podłożu. Po odczekaniu ok. 3-4 godzin, nakłada się właściwą warstwę tak, aby cała powłoka miała 2 mm grubości. Szczególnej uwagi wymaga przygotowanie podłoża na złączach elementów pionowych z powierzchnią tarasów - w miejsca te wtapia się IZOHAN taśmę uszczelniającą 120/120.
Zastosowanie IZOHAN EKO 2K pozwala na wykonanie okładzin ceramicznych bezpośrednio na powłoce izolacyjnej. Z uwagi na wysoką elastyczność powłoki wymaga się stosowania klejów wysokoelastycznych. Klej najlepiej nanosić rozprowadzając go najpierw zębatą stroną pacy, na podłożu, a następnie gładką stroną packi na spodnią powierzchnię płytek. Technika ta zapewnia wymagane 100% pokrycie płytek klejem, co zapobiega wnikaniu i gromadzeniu się wody pomiędzy nimi, a izolacją. Po całkowitym wyschnięciu kleju można przystąpić do wypełniania szczelin masą fugową, np. IZOHAN renobud C-503.
Prawidłowo wykonany układ warstw na tarasie powinien wyglądać następująco.
W przypadku braku spadku na płytach konstrukcyjnych należy wykonać dodatkową wylewkę spadkową. Zaleca się, aby spadek ten wynosił 1,5-2%. Wylewka spadkowa może być wykonana z betonu lub z mieszanki typu PCC, np. IZOHAN renobud R-103 lub IZOHAN renobud R-104 z warstwą sczepną IZOHAN renobud R-102.
Następną warstwą powinna być paroizolacja, zapobiegająca przedostawaniu się pary wodnej z pomieszczeń wewnątrz budynku do strefy punktu rosy. Warstwę paroizolacji można wykonać z papy lub folii paroizolacyjnej albo z masy bitumicznej np. IZOHAN IZOBUD WM 2K, a następnie ułożyć płyty termoizolacyjne. Na ociepleniu wykonywana jest wylewka dociskowa o grubości min. 4,5 cm. Musi być ona zdylatowana obwodowo i przeciwskurczowo. Zaleca się robienie dylatacji przeciwskurczowych w polach po około 3x3m.
Właściwa hydroizolacja tarasu powinna znajdować się dopiero na wylewce dociskowej. Wykonuje się ją za pomocą mikrozapraw uszczelniających, np. IZOHAN EKO 2K. Na czyste, matowo-wilgotne podłoże nanosi się cienką, kontaktową warstwę preparatu wcierając twardym pędzlem lub szczotką w podłoże. Ma to na celu zamknięcie porów w podłożu. Po odczekaniu ok. 3-4 godzin, nakłada się właściwą warstwę tak, aby cała powłoka miała 2 mm grubości. Szczególnej uwagi wymaga przygotowanie podłoża na złączach elementów pionowych z powierzchnią tarasów - w miejsca te wtapia się IZOHAN taśmę uszczelniającą 120/120.
Zastosowanie IZOHAN EKO 2K pozwala na wykonanie okładzin ceramicznych bezpośrednio na powłoce izolacyjnej. Z uwagi na wysoką elastyczność powłoki wymaga się stosowania klejów wysokoelastycznych. Klej najlepiej nanosić rozprowadzając go najpierw zębatą stroną pacy, na podłożu, a następnie gładką stroną packi na spodnią powierzchnię płytek. Technika ta zapewnia wymagane 100% pokrycie płytek klejem, co zapobiega wnikaniu i gromadzeniu się wody pomiędzy nimi, a izolacją. Po całkowitym wyschnięciu kleju można przystąpić do wypełniania szczelin masą fugową, np. IZOHAN renobud C-503.
- Dezoksyrybo
- Posty: 201
- Rejestracja: 06. paź. 2014, 10:40
Re: Jak zaizolować taras?
Fajnie, że znana, doświadczona firma potraktowała temat poważnie i pokazała jak i co, krok po kroku.
- BDB
- Posty: 524
- Rejestracja: 17. lut. 2015, 1:10
Re: Jak zaizolować taras?
Cieszę się, że moje instruktaże o poprawnym projektowaniu i wykonywaniu tarasów, które jako jedyny i pierwszy w kraju zamieszczałem łamach miesięcznika KALEJDOSKOP BUDOWLANY (obecnie BUILDER) w latach 1998-99 - nie poszło na marne i dzisiaj niemal wszyscy producenci je stosują. Ale ...
Działy Techniczne producentów niestety jak widać nie dysponują specjalistami fizyki budowli i podają instrukcje, które mogą przynieść więcej szkód niż pożytku - jeśli idzie o inwestora.
Otóż, jeśli pod tarasem znajduje się pomieszczenie nie użytkowe i nie ogrzewane, to te opisy są do zastosowania.
Jednakże, jeśli pod tarasem są pomieszczenia użytkowe ogrzewane, to już sprawa nie jest tak prosta.
Wszystkie warstwy wchodzące w skład tarasu - czyli od tynku na suficie, przez strop aż na płytkach skończywszy - muszą być przeanalizowane pod kątem ruchu ciepła i dyfuzji pary wodnej. Dokładnie tak samo jak w przypadku projektowania ścian. Analizę wykonuje się nie w warunkach obliczeniowych (projektowych), lecz warunkach rzeczywistych. Bada się zachowanie warstw tarasu na przestrzeni dwóch kolejnych przynajmniej lat. Poszczególne warstwy dobiera się tak, by wykluczyć w nich kondensację pary wodnej. Z tych obliczeń wynika maksymalny opór dyfuzyjny wobec pary wodnej każdej warstwy. O ile z paroizolacją czy termoizolacją nie ma problemów, bo wszyscy producenci badają te parametry, to z klejem oraz masą fugową jest totalna klapa! Klej musi mieć odpowiedni opór dyfuzyjny i nie tylko masa fugowa, ale z obliczeń wynika minimalna szerokość fug - zależna od rozmiarów płytek!
Ponieważ wyżej przedstawiciele dwóch producentów ogłosili technologię prac, ale nie wspomnieli ani słowem o dyfuzji i analizach, wnioskuję że o tym nie wiedzą.
Tą drogą składam zapytanie do firmy Cekol i Izohan (Atlas), czy macie zbadane parametry dyfuzyjności klejów i mas fugowych, a także taśm dylatacyjnych? Jeśli tak, to proszę ujawnić. Jeśli nie, to proszę dopisać w w/w technologiach, że są słuszne wyłącznie w tarasach nad pomieszczeniami nieogrzewanymi.
I jeszcze jedno: Używanie klakiera, który nachalnie i prymitywnie klaszcze - nie przysparza splendoru producentowi. Jeśli się jest znanym i doświadczonym w danej dziedzinie, klakierzy są zbędni, a nawet szkodliwi, bo deklasują!
Pozdrawiam,
Działy Techniczne producentów niestety jak widać nie dysponują specjalistami fizyki budowli i podają instrukcje, które mogą przynieść więcej szkód niż pożytku - jeśli idzie o inwestora.
Otóż, jeśli pod tarasem znajduje się pomieszczenie nie użytkowe i nie ogrzewane, to te opisy są do zastosowania.
Jednakże, jeśli pod tarasem są pomieszczenia użytkowe ogrzewane, to już sprawa nie jest tak prosta.
Wszystkie warstwy wchodzące w skład tarasu - czyli od tynku na suficie, przez strop aż na płytkach skończywszy - muszą być przeanalizowane pod kątem ruchu ciepła i dyfuzji pary wodnej. Dokładnie tak samo jak w przypadku projektowania ścian. Analizę wykonuje się nie w warunkach obliczeniowych (projektowych), lecz warunkach rzeczywistych. Bada się zachowanie warstw tarasu na przestrzeni dwóch kolejnych przynajmniej lat. Poszczególne warstwy dobiera się tak, by wykluczyć w nich kondensację pary wodnej. Z tych obliczeń wynika maksymalny opór dyfuzyjny wobec pary wodnej każdej warstwy. O ile z paroizolacją czy termoizolacją nie ma problemów, bo wszyscy producenci badają te parametry, to z klejem oraz masą fugową jest totalna klapa! Klej musi mieć odpowiedni opór dyfuzyjny i nie tylko masa fugowa, ale z obliczeń wynika minimalna szerokość fug - zależna od rozmiarów płytek!
Ponieważ wyżej przedstawiciele dwóch producentów ogłosili technologię prac, ale nie wspomnieli ani słowem o dyfuzji i analizach, wnioskuję że o tym nie wiedzą.
Tą drogą składam zapytanie do firmy Cekol i Izohan (Atlas), czy macie zbadane parametry dyfuzyjności klejów i mas fugowych, a także taśm dylatacyjnych? Jeśli tak, to proszę ujawnić. Jeśli nie, to proszę dopisać w w/w technologiach, że są słuszne wyłącznie w tarasach nad pomieszczeniami nieogrzewanymi.
I jeszcze jedno: Używanie klakiera, który nachalnie i prymitywnie klaszcze - nie przysparza splendoru producentowi. Jeśli się jest znanym i doświadczonym w danej dziedzinie, klakierzy są zbędni, a nawet szkodliwi, bo deklasują!
Pozdrawiam,
Jerzy Zembrowski
bdb.com.pl
bdb.com.pl
- Piwowciagacz
- Posty: 279
- Rejestracja: 02. paź. 2014, 12:08
Re: Jak zaizolować taras?
BDB pisze:I jeszcze jedno: Używanie klakiera, który nachalnie i prymitywnie klaszcze - nie przysparza splendoru producentowi. Jeśli się jest znanym i doświadczonym w danej dziedzinie, klakierzy są zbędni, a nawet szkodliwi, bo deklasują!
Jeżeli miał pan na myśli wpis Dezoksyrybo... to śpieszę donieść, że to tylko pozory Dezoksyrybo jest po prostu entuzjastą i wszystko bierze za dobrą monetę. Znam gościa Zachwyt jest nieodłączną częścią jego życia. A teraz będzie się bał zachwycać pańskimi wpisami.
- BDB
- Posty: 524
- Rejestracja: 17. lut. 2015, 1:10
Re: Jak zaizolować taras?
W takim razie - zwracam honor, ale nie z powodu potrzeby poklasku, a z powodu zbyt pochopnej opinii. Jestem na tym forum od niedawna i nie zdążyłem poznać uczestników. Mam nadzieję, że Dezoksyrbo się nie obrazi - wszakże, prawdziwa cnota krytyk się nie boi. Przyznaję, że mam jakąś fobię na nieczyste zagrania oferentów - zwłaszcza nie podpisanych nazwiskiem.
Pozdrawiam,
Pozdrawiam,
Jerzy Zembrowski
bdb.com.pl
bdb.com.pl
- Czumak
- Posty: 440
- Rejestracja: 02. paź. 2014, 11:43
Re: Jak zaizolować taras?
NA tym forum namierzyłem tylko jedną osobę, która jest autentycznym reklamiarzem. Nicka nie podam, ale napiszę, że często pisze i linkuje kabiny prysznicowo-wannowo-saunowo-jakieśtam. Innych uczestników na typowym reklamiarstwie nie złapałem. Natomiast każdemu przydarza się czymś bezrozumnie zachwycić (wbrew faktom i opiniom). Ważne, aby inni potrafili pokazać, ze ten zachwyt, ma kruche podstawy i jest tylko zauroczeniem, a nie prawdziwym uczuciem (używając przenośni).
- MajorDamage
- Posty: 14
- Rejestracja: 29. kwie. 2015, 8:23
Re: Jak zaizolować taras?
Podczepię się do tematu, bo akurat mnie bardzo interesuje. Wykonawcą izolacji tarasowych jestem od ponad 14lat i wciąż się uczę. Zagadnienie w naszych warunkach klimatycznych od zawsze przysparza inwestorom niemałych kłopotów. DBD zwrócił uwagę na poważne braki w parametrach oporu dyfuzyjnego klejów, reklamowanych jako do tarasów. I to jest dość istotny problem, z powodu którego odradzam klientom stosowanie okładziny z ceramiki. Przetestowałem wszystkie znane bardziej lub mniej marki na rynku i z tego co widzę to jest wyraźna obsuwa jakościowa na rzecz najniższej ceny za produkt. Najczęściej wykonuję izolację i okładziny z materiałem własnym, więc jako wykonawca odpowiadam za ich jakość. W razie jednak wpadki zostaje sam z problemem, bo wiem jak się odbywają reklamacje. Od 3lat skutecznie przemawiam klientom stosowaniem "luźnych" okładzin typu kompozyt lub ryflowana deska tarasowa. Z każdym sezonem pojawiają się nowi producenci dzięki czemu cena produktu jest już znośna. Stosowanie tego typu okładziny oczywiście nie zwalnia z zastosowania odpowiedniego zabezpieczenia płyty balkonowej/tarasowej. Jeżeli ma ktoś doświadczenie w takich "kanapkach" proszę o sugestie. Stosuję zawsze ten sam schemat na płycie spadkowej: okapnik aluminiowy, dwuskładnikowa hydroizolacja z taśmami. Oczywiście dbam o prawidłowe zabezpieczenie ramy drzwi z taśmami. Stosowałem produkty Mapei, Atlasa, Webera a przekonałem się do Ultramentu.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Przemollo9
- Posty: 75
- Rejestracja: 23. lut. 2015, 11:47
Re: Jak zaizolować taras?
Chyba lepiej nie mieć tarasu niż mieć problemy i kłopoty
- rafax
- Posty: 3
- Rejestracja: 08. lis. 2016, 15:56
Re: Jak zaizolować taras?
Dla mnie mój taras spędzał mi sen z powiek. Na początku własnymi metodami i pomocami na forum próbowałem ogarnąć temat, ale że zastała mnie już chłodniejsza pora rozpoczęły się nie lada problemy. Najgorsze ze pod trasem znajdował się pokój, więc sufit pokju zaczynał wyglądać coraz gorzej. Zwróciłem się o pomoc do firmy corwetta http://www.izolacjanatryskowa.eu/ i już mam problem z głowy. Cała struktura tarasu została poprawiona.
- rambow
- Posty: 450
- Rejestracja: 25. wrz. 2015, 10:08
Re: Jak zaizolować taras?
Jeśli ktoś z Was zastanawiałby się nad klinkierem na taras to ciekawą kolekcję ma Tubądzin:
http://www.tubadzin.pl/collection/471
Jest to modern stone od firmy Tubądzin. Płytki ciekawe, zdecydowanie bardziej oryginalne niż typowy czerwony klinkier, który jest stosowany w wiekszości nowoczesnych domów. Będą pasowały raczej do nowoczesnych niż do tradycyjnych projektów.
http://www.tubadzin.pl/collection/471
Jest to modern stone od firmy Tubądzin. Płytki ciekawe, zdecydowanie bardziej oryginalne niż typowy czerwony klinkier, który jest stosowany w wiekszości nowoczesnych domów. Będą pasowały raczej do nowoczesnych niż do tradycyjnych projektów.
- JackoKomi
- Posty: 1
- Rejestracja: 27. sty. 2017, 11:22
Re: Jak zaizolować taras?
My pracujemy na WB Duo Flex i szczerze powiem, że jest to jedna z najlepszych izolacji na tarasach i balkon na rynku. Odporna na promieniowanie UV i inne czynniki, substancje. Hamuje proces karbonatyzacji betonu, nie powoduje korozji stali. Dzięki niskiemu oporowi dyfuzji pary wodnej umożliwia odparowanie wody z konstrukcji zawilgoconych. Stosujemy ją zarówno w poziomie jak i w pionie. Od razu możesz je kupić u producenta WaterBlock
- tomekrad
- Posty: 82
- Rejestracja: 22. cze. 2016, 9:40
Re: Jak zaizolować taras?
Polecam firmę BODO (http://bodo-renowacje.pl/ ) - zajmuje się ona m.in. renowacją i konserwacją lastryko.
- Claudyna
- Posty: 339
- Rejestracja: 23. mar. 2017, 13:20
Re: Jak zaizolować taras?
Do tego potrzeba bardzo profesjonalnych materiałów dzięki którym zbudujemy trwały i solidny taras, odporny na wszelkie działania warunków atmosferycznych Takimi materiałami są niewątpliwe te od http://liquidcoatings.pl/32-hydroizolacje które wzmocnią podłoże i dokładnie je uszczelnią. Najważniejsze to zadbanie o podłoże.
- Robb
- Posty: 3
- Rejestracja: 06. cze. 2017, 19:48
Re: Jak zaizolować taras?
ZA kilka dni mam do wykonanie hydroizolacji + gres na tarasie nad pomieszczeniem nieogrzewanym na 3 tygodniowej wylewce. Co zastosować?
remonty szczecin
remonty szczecin
- Korko72
- Posty: 7
- Rejestracja: 28. cze. 2017, 15:01
Re: Jak zaizolować taras?
Do takiego zadania polecam wybrać dobrą zaprawę, a najlepiej zaprawę szybkoschnącą . Pozdrawiam!
- Wicor
- Posty: 6
- Rejestracja: 28. lip. 2017, 15:07
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Jak zaizolować taras?
bla bla bla. Każda zaprawa teraz jest szybkoschnąca tak ogólnie.
- Ekusu
- Posty: 5
- Rejestracja: 30. lip. 2017, 14:59
- Lokalizacja: Katowice
Re: Jak zaizolować taras?
no w sumie racja, generalnie to każda teraz ma takie właściwości.
- janina43
- Posty: 1247
- Rejestracja: 29. lis. 2016, 13:54
Re: Jak zaizolować taras?
Izolowanie tarasu to nie jest łatwa robota ale da się ją wykonać, najlepiej zamówić do tego fachowca żeby się zajął. Tutaj https://gardenspace.pl/doniczki-na-taras natomiast widziałam piękne donice tarasowe i zamówię je jeszcze dziś, będą mi pasować co aranżacji.
- gabbonka
- Posty: 171
- Rejestracja: 06. lip. 2017, 13:16
Re: Jak zaizolować taras?
Sądzę, że możesz skontaktować się z przedstawicielem firmy www.szczelnytaras.pl . Zajmują się montażem nowoczesnych tarasów pływających oraz hydroizolacją tarasów z wykorzystaniem membran EPDM i PVC. Posiadają w tym zakresie wieloletnie doświadczenie i wysokie kwalifikacje.
- Kokin33i
- Posty: 1270
- Rejestracja: 14. gru. 2016, 21:12
Re: Jak zaizolować taras?
Co do hydroizolacji tarasu to z polecenia fachowców którzy budowali nasz dom wybraliśmy materiał WaterBlock od tego czasu już minęły ponad 3 lata i problemów z karbonizacją betonu i pękaniem płytek nie widać. Dobra elastyczność, dokładnie przylega do powierzchni i nic nie przepuszcza. Nawet jak wyjdzie Ci trochę drożej niż najtańsze materiały w marketach budowlanych, to z perspektywy lat na pewno będzie to dobra inwestycja (tym bardziej, że to jednak dom dla siebie i rodziny).
- jjusti18
- Posty: 1038
- Rejestracja: 25. kwie. 2017, 16:14
Re: Jak zaizolować taras?
Widzę, że interesuje was izolacja tarasu... W sumie dobrze się składa, bo znam jedną firmę, która oferuje wysokogatunkowe materiały zapewniające konkretną hydroizolację, a mam tutaj na myśli firmę Water Block https://waterblock.eu/ . Dzięki ich produktom będziecie mogli chronić taras , jak i inne punkty w waszym domu przed wilgocią.
Posty: 25
• Strona 1 z 1
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości